گزارش آماری بازار سرمایه (1402/04/17)

دسته بندی اخبار بورس

معاملات ارزش معاملات خرد عدد 5914 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 12%و نسبت به میانگین ماهانه 24%کاهش داشته است.

معاملات:

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 130 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای سومین روز متوالی با ثبت رقم 235 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 391 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. صندوق‌های درآمد ثابت امروز نیز شاهد 260 میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید 480 میلیارد تومان است که کاهش 160 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 45 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 210 میلیارد تومان قرار دارد.

 

 

فیلتر کف حمایت سه ماهه

 

صف خرید نیستند ولی قدرت خرید بالای یک دارند

 

خرید حقیقی در صف فروش

(در وسدید در صف فروش , حقیقی ها 48 میلیارد تومان خرید کردند)

 

حجم مشکوک ماهانه

 

شاخص کل

با عبور شاخص کل از محدوده 2100000 شاخص از روند نزولی خارج شده و موج اصلاحی اخیر تحت عنوان 4 از 3 بزرگ شناخته می شود و تثبیت در بالای مثلث کاهشی مشخص شده به عنوان انتهای موج چهار در محدوده 2150000 در نظر گرفته می شود.

 

هم وزن

شاخص کل هم وزن همانند شاخص کل در انتهای موج 4 اصلاحی قرار دارد و محدوده ی 736000 واحد به عنوان انتهای موج چهار در صورت تثبیت در این منطقه در نظر گرفته خواهد شد.

 

سکه

قیمت سکه با کاهش قیمت دلار و همچنین تخلیه حباب از محدوده ی 35 میلیون تومان تا محدوده ی 27 میلیون تومان افت پیدا کرد و در حال حاضر بر روی حمایت 27 میلیون تومانی با حباب 28% قرار گرفته است و ادامه روند سکه منوط به تعیین روند حرکت دلار می شود.

انس جهانی

انس جهانی در بازه هفتگی پس از واکنش منفی نسبت به مقاومت خود در محدوده 2070 دلار، در حال حاضر روی محدوده ی حمایتی فیبوناچی در محدوده ی 1900 دلار قرار گرفته است. در صورت حفظ این محدوده تا سقف قبلی حرکت خواهد کرد ولی در صورت از دست دادن این منطقه تا محدوده ی 1800 دلار افت خواهد کرد.

 

نظرات کاربران