صندوق سرمایه گذاری پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان

دسته بندی

صندوق سرمایه گذاری پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان از جمله نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس اوراق بهادار است. این صندوق، از انواع صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (کالایی) بوده و موضوع اصلی فعالیت آن سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا شامل گواهی سپرده کالایی، قراردادهای آتی کالا و قراردادهای اختیار معامله مبتنی بر کالا و همچنین سرمایه گذاری در اوراق مشارکت، صکوک، اوراق بهادار و سپرده گذاری نزد بانکها است. هدف از تشکیل صندوق، جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران و تشکیل سبدی از اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا و مدیریت این سبد است. با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول، تلاش می گردد، سرمایه گذاران بیشترین بازدهی ممکن را به دست آورند. انباشته شدن سرمایه در صندوق مزیت های متعددی از جمله: تقسیم هزینه بکار گیری نیروهای متخصص بین کلیه سرمایه گذاران، انجام کلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق توسط مدیر صندوق و امکان سرمایه گذاری مناسب و متنوع دارایی ها و در نهایت کاهش ریسک را در بردارد. همچنین بازارگردان صندوق مزبور شرکت تامین سرمایه امید (سهامی عام) است. به منظور دریافت اطلاعات بشتر می توانید به سامانه مرکز آنلاین امید (امید فاندز) به آدرس www.omidibfunds.ir مراجعه نمایید.

اهداف صندوق

 

هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است؛ با توجه به پذیرش ریسک موردقبول، تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران گردد. انباشته‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد: اولاً هزینه بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد. ثانیاً، صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، كلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و كوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. ثالثا،ً امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذ‌اری کاهش می‌یابد.

راهنمای سرمایه گذاری

برای صدور واحدهای سرمایه گذاری ابتدا سرمایه گذار باید در صورت نداشتن کد معاملاتی با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت و مراجعه به یکی از کارگزاری های عضو شبکه بورس، کد معاملاتی را اخذ نموده، سپس اقدام به خرید و فروش واحد های سرمایه گذاری صندوق در نماد “زر” کند.

 

راهنمای تصویری صندوق سرمایه گذاری زرافشان امید ایرانیان

 

بروشور صندوق

 

سوالات متداول

با سلام، لطفا راه های ارتباط با صندوق را ذکر بفرمائید.

برای ارتباط با صندوق از طریق شماره 54906-021 داخلی 1 اقدام نمایید

همچنین برای اطلاع از بازده صندوق و سایر اطلاعات صندوق از طریق تارنمای صندوق به آدرس www.omidgoldfund.ir  و یا کانال تلگرام zarafshanomidiranian@ استفاده نمایید.