صندوق سرمایه‌گذاری سهامی مشترک نوید انصار

دسته بندی

صندوق نوید انصار در تاریخ 1391/09/10با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤، فعالیت خود را آغاز کرد. این صندوق با شماره 11141 نزد سبا به ثبت رسیده است. عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است. فعالیت این صندوق تحت نظارت سبا انجام شده و متولی صندوق نیز به طور مستمر فعالیت آن را زیر نظر دارد. مدیریت دارایی های صندوق که عمدتاً شامل سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس می شود، توسط مدیر سرمایه گذاری صندوق صورت می گیرد. سرمایه گذاران در ازای سرمایه گذاری در این صندوق گواهی سرمایه گذاری دریافت می کنند. صدور واحد سرمایه گذاری و ابطال آنها بر اساس ارزش خالص دارایی های روز بعداز ارایه درخواست صورت می گیرد. ضامن صندوق پرداخت وجوه سرمایه گذران حداکثر ٧ روز پس از ارایه درخواست ابطال را ضمانت کرده است. به منظور دریافت اطلاعات بشتر می توانید به سامانه مرکز آنلاین امید (امید فاندز) به آدرس www.omidibfunds.ir مراجعه نمایید.

معرفی صندوق 

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار از جمله نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است که از نوع سرمایه گذاری در سهام بوده و بیشتر وجوه خود را حسب امیدنامه منصوب سازمان بورس و اوراق بهادار صرف سرمایه‌گذاری در سهام و حق تقدم سهام می نماید.هدف این صندوق دستیابی به بازدهی بیشتر از بازدهی شاخص­های بازار سهام است.

در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار، تلاش می‌شود تا عملیات مدیریت پرتفوی با تحلیل و بررسی اقتصاد جهانی، اقتصاد ایران، صنایع مختلف و وضعیت شرکت‌ها و با استفاده از روش­های حرفه‌ای و رایج ارزشگذاری و تحلیل بازارهای مالی به انجام رسد. بکارگیری نرم‌افزارهای مالی مناسب و ترکیب آنها با روش های مزبور، پایه ای محکم برای حضور پر قدرت در بازار سرمایه فراهم خواهد کرد. مدیران سرمایه­گذاری این صندوق نیز به طور مستمر به بررسی بازار و شناسایی فرصت­های سرمایه‌گذاری مناسب اقدام می نمایند . به طور کلی ارکان صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار به شرح زیر است.

 

ارکان صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار

مدیر، مدیر ثبت و ضامن نقدشوندگی: شرکت تأمین سرمایه امید(سهامی عام)

متولی: موسسه حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار

حسابرس: موسسه حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار

 

مزایای صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار

خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار مزایای زیر را برای سرمایه‌گذاران به همراه خواهد داشت :

مدیریت حرفه‌ای : یکی از مزایای مهم صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار آن است که منابع آن توسط گروهی از تحلیل‌گران و افراد حرفه‌ای مدیریت می‌شود و همین مساله مزیت مهمی برای سرمایه­گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران خرد و غیر حرفه‌ای بشمار می­ آید .

تنوع بخشی و کاهش ریسک : بر اساس تئوری­های مالی،سرمایه­گذاری در انواع اوراق بهادار،ریسک سرمایه­گذاری را کاهش خواهد داد. لذا سبد صندوق سرمایه­گذاری حاوی اوراق بهادار متنوعی خواهد بود که ریسک سرمایه­گذاری را کاهش می دهد.

صرفه جویی در مقیاس : در صندوق سرمایه‌گذاری امکان استفاده از مزیت­های سرمایه‌گذاری بزرگ مانند پرداخت هزینه­های ارکان صندوق، استفاده از نرم‌افزارهای مختلف مالی و تحلیلی و … فراهم می‌آید.

نقد شوندگی : با توجه به وجود ضامن نقدشوندگی واحدهای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران در هر زمان می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری خود را ابطال نموده و وجوه خود را دریافت نمایند.

شفافیت و نظارت :  با توجه به اینکه صندوق سرمایه­گذاری مشترک نوید انصار همواره تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، متولی و حسابرس قرار دارد، از سطح نظارت و شفافیت بالایی برخوردار است.

سهولت سرمایه‌گذاری : سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار بسیار ساده بوده و نیازی به تحلیل‌های پیچیده ندارد.

 

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار

قبل از اقدام به سرمایه­ گذاری لازم است ثبت نام در سامانه سجام www.sejam.ir صورت گیرد.

گام‌های مورد نیاز برای تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه سجام:

  • وضعیت اولیه (بصورت آنلاین در سامانه سجام)؛
  • تکمیل فرم‌ها (بصورت آنلاین در سامانه سجام)؛
  • تایید استعلام و دریافت کد پیگیری (بصورت آنلاین در سامانه سجام)؛
  • مراجعه به مراکز احراز هویت (احراز هویت هم بصورت حضوری از طریق مراجعه به مراکز احراز هویت و هم بصورت غیر حضوری از طریق اپلیکیشن سیگنال قابل انجام است.)؛
  • احراز هویت نزد مراکز احراز هویت؛
  • تایید سهامدار در سجام و دریافت کد پیگیری.*

*حفظ و نگهداری کد پیگیری سجام همواره حائز اهمیت است.

پس از تایید هویت سهامدار در سامانه سجام علاقه‌مندان به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری سهامی نوید انصار می‌توانند با مراجعه به سامانه امید فاندزwww.omidibfunds.ir   نسبت به ثبت نام و خرید واحدهای سرمایه‌گذاری اقدام نمایند.

واریز وجه مورد نظر به حساب شماره 1886-828-10677487-1 بنام صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار نزد بانک سپه (انصار سابق) شعبه میدان ونک شاخص 1886 و یا از طریق واریز آنی (در تارنمای صندق و یا سامانه امیدفاندز).

 

نحوه خروج از صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نوید انصار

دارندگان واحدهای سرمایه ­گذاری می‌توانند با ورود به سامانه امید فاندز نسبت به ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری اقدام نمایند.

سرمایه‌گذاران می‌توانند از روز شنبه الی چهارشنبه به غیر از ایام تعطیل رسمی نسبت به صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری خود اقدام نمایند. در صورت بروز هرگونه مشکل با واحد ارتباط مشتریان (CRM)صندوق به شماره  54906 داخلی 1 تماس حاصل نمایند.

 

نکات مهم درباره سرمایه گذاری در صندوق‌های سهامی

برای داشتن یک سرمایه‌گذاری مطمئن، لازم است سرمایه­‌گذار ابتدا اهداف و نیازهای خود را مشخص نماید. کسانی که نمی‌توانند درباره سرمایه خود ریسک بپذیرند، بهتر است صندوق‌های با درآمد ثابت را انتخاب کنند و کسانی که به سود صندوق نیاز دارند، باید موردی را در نظر بگیرند که به‌صورت دوره‌ای سود پرداخت می‌کند.  اگر سرعت نقدشوندگی برای شخص اهمیت دارد، بهتر است صندوق‌های ETF را انتخاب نماید و اگر قابلیت ریسک‌پذیری بالایی باشد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام می‌توانند سود بیشتری متناسب با ریسک را نصیب ایشان نماید. صندوق سرمایه­ گذاری مشترک نوید انصار از نوع سهامی و مبتنی بر صدور و ابطال اینترنتی است.

وقتی سرمایه­‌گذار نوع صندوق متناسب با نیاز خود را پیدا کرد، باید مجموعه‌­ای را بیابد که طبق مدل مورد نظر خود فعالیت می­کند. مرجع اصلی برای این کار، سایت شرکت فناوری بورس ایران است که اطلاعات کاملی را درباره همه صندوق­‌های فعال در اختیارشان قرار می­دهد. قبل از انتخاب صندوق، باید اساسنامه و امیدنامه و سابقه و تاریخچه فعالیت آن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین لازم است گزارش‌های مربوط به میزان بازدهی فعلی و بازدهی پیش‌بینی‌شده را در نظر بگیرد تا بتواند دیدی کلی از نحوه عملکرد آن به دست آورد.

نکته مهم دیگر، ضرورت سرمایه‌گذاری در چند نوع صندوق است؛ کاری که اصطلاحاً به آن تشکیل پرتفوی گفته می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دارایی‌های مختلف و در نتیجه میزان ریسک‌های مختلفی دارند. برای رسیدن به سطح تعادل میان ریسک و سود دریافتی، بهتر است یک پرتفوی یا سبد سرمایه‌گذاری ایجاد گردد که از واحدهای انواع صندوق‌های مختلف تشکیل می‌شود. این کار از طرفی ریسک سرمایه‌گذاری افراد را پوشش می‌دهد و از طرف دیگر شامل سود ماهانه می‌شود.

شرکت تأمین سرمایه امید مجموعه­ای از صندوق­های با درآمد ثابت، سهامی، مختلط و طلا را تحت مدیریت خود دارد که امکان تشکیل پرتفویی از انواع صندوق­­ها را برای سرمایه­گذاران فراهم می­ سازد.

 

اهداف صندوق

 هدف از تشکيل صندوق، جمع‌آوري سرمايه از سرمايه‌گذاران و تشکيل سبدي از دارايي‌ها و مديريت اين سبد است؛ با توجه به پذيرش ريسک موردقبول، تلاش مي‌شود، بيشترين بازدهي ممکن نصيب سرمايه‌گذاران گردد. انباشته‌شدن سرمايه در صندوق، مزيت‌هاي متعددي نسبت به سرمايه‌گذاري انفرادي سرمايه‌گذاران دارد: اولاً هزينه بکارگيري نيروهاي متخصص، گردآوري و تحليل اطلاعات و گزينش سبد بهينه اوراق بهادار بين همه سرمايه‌گذاران تقسيم مي‌شود و سرانه هزينه هر سرمايه‌گذ‌ار کاهش مي‌يابد. ثانياً، صندوق از جانب سرمايه‌گذاران، كليه حقوق اجرايي مربوط به صندوق از قبيل دريافت سود سهام و كوپن اوراق بهادار را انجام مي‌دهد و در نتيجه سرانه هزينه هر سرمايه‌گذ‌ار براي انجام سرمايه‌گذاري کاهش مي‌يابد. ثالثا،ً امکان سرمايه‌گذاري مناسب و متنوع‌تر دارايي‌ها فراهم شده و در نتيجه ريسک سرمايه‌گذ‌اري کاهش مي‌يابد.

 

نصاب دارايي ها در صندوق هاي سرمايه گذاري مشترک در سهام

اين صندوق از نوع صندوق هاي سرمايه گذاري تنها در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با حداقل سود تضمين شده است . همچنين در طول عمر صندوق حد نصاب هاي زير بر اساس ارزش روز دارايي هاي صندوق رعايت مي شود:

بروشور معرفی صندوق