گزارش آماری بازار سرمایه (1402/04/14)

دسته بندی اخبار بورس

شاخص کل در نزدیکی حمایت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورتی که این حمایت شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. همچنین روند کوتاه مدت شاخص هم‌وزن نیز صعودی است. امروز نمادهای کوچک و متوسط تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.

معاملات:

  • ارزش معاملات خرد عدد 6649 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 6% و نسبت به میانگین ماهانه 17%کاهش داشته است.
  • در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 391 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم 16 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.
  • برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 184 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما امروز 113 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت وارد شده است این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

ارزش صف‌های خرید 471 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 37 میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش 15 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 138 میلیارد تومان قرار دارد.

 

 

 

فیلتر سنگین ترین خرید حقیقی در صف فروش

 

فیلتر خرید سنگین حقیقی ها

(به طور مثال در #ممسنی 3 کد حقیقی هر نفر 374 میلیون خرید کردند)

 

فیلتر کندل ماروبوزو 70% بدنه

 تحلیل شاخص کل

همانطور که در چارت ترسیمی مشخص است، شاخص کل از محدوده حمایت استاتیک خود، الگوی مشابه در حرکت های صعودی گذشته (سبز رنگ) را تکرار کرده و با گام های صعودی قوی تری (ATR) نسبت به گذشته، به اصلی ترین مقاومت خود در محدوه 2100 هزار واحد رسیده و با گام های قدرتمند این مقاومت را شکسته و شروع روند نزولی فعلی، اصلاح قیمتی موقت شاخص بوده و تحت عنوان موج 4از3 بزرگ تلقی خواهد شد و هدف میان مدت شاخص عدد روانی 3 میلیون واحد خواهد بود و در حال حاضر مثلث کاهشی  به سمت بالا شکسته شده است، در صورت تثبیت در این محدوده اهداف مشخص شده در دسترس خواهند بود.

 

 

 

نظرات کاربران