گزارش آماری بازار سرمایه (1402/04/11)

دسته بندی اخبار بورس

شاخص کل در نزدیکی مقاومت کوتاه مدت خود قرار دارد. در صورتی که این مقاومت شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن نزولی خواهد بود. اما شاخص هم‌وزن مقاومت کوتاه مدت خود را شکسته است و در صورت تثبیت، روند کوتاه مدت آن صعودی خواهد بود. امروز نمادهای کوچک و متوسط تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای شاخص‌ساز داشته‌اند.

معاملات:

معاملات ارزش معاملات خرد عدد 6351 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 21% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته ، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 1600 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.  اما امروز 29 میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 1030 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد 291 میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند

ارزش صف‌های خرید 491 میلیارد تومان است که کاهش 5.5 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش 41 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده 106 میلیارد تومان قرار دارد.

فیلتر قدرت خرید بالا

فیلتر خرید سنگین حقیقی ها

(به طور مثال در #توسن در معامله بلوکی یک کد حقیقی 30 میلیارد خرید کرده)

 

فیلتر کندل ماروبوزو 70% بدنه

 

 تحلیل شاخص کل

همانطور که در چارت ترسیمی مشخص است، شاخص کل از محدوده حمایت استاتیک خود، الگوی مشابه در حرکت های صعودی گذشته (سبز رنگ) را تکرار کرده و با گام های صعودی قوی تری (ATR) نسبت به گذشته، به اصلی ترین مقاومت خود در محدوه 2100 هزار واحد رسیده و با گام های قدرتمند این مقاومت را شکسته و شروع روند نزولی فعلی، اصلاح قیمتی موقت شاخص بوده و تحت عنوان موج 4از3 بزرگ تلقی خواهد شد و هدف میان مدت شاخص عدد روانی 3 میلیون واحد خواهد بود و اهداف اصلی با توجه به روند آتی بازار بصور داینامیک بروز خواهد شد . کف اصلاح فعلی شاخص حوالی 2100 هزار واحد پیش بینی می گردد .

 

تحلیل شاخص هموزن

 

 

 

نظرات کاربران