گزارش آماری بازار سرمایه مورخ 1402/06/01

دسته بندی اخبار بورس

ارزش معاملات خرد عدد 3.775 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، افزایش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 16% کاهش داشته است.

معاملات:

✅ در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 2.333 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهاردهمین روز متوالی با ثبت رقم 80 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

✅ برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 609 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود 86 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی  به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها، نسبت به میانگین ماهانه در حال کاهش است.

✅ ارزش صف‌های خرید 301 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 141 میلیارد تومان افزایش داشته است.

از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش 14 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 487 میلیارد تومان قرار دارد.

✅  بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 489 میلیارد تومان (1.1 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات 292 میلیارد تومان (1.2 برابر میانگین هفتگی) و بانکی با ارزش معاملات 226 میلیارد تومان (0.9 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

✅ گروه بیمه با ارزش معاملات 144 میلیارد تومان (1.4 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات 126 میلیارد تومان (1.4 برابر میانگین هفتگی) و گروه زغال سنگ با ارزش معاملات 6 میلیارد تومان (1.4 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.  (فیلتررصدخونه)

 

حجم مشکوک حداقل 4 برابر ماه

باکس سنگین خرید

(ارزش سمت خرید حداقل 10 برابر ارزش سمت فروش)

سنگین ترین خرید حقیقی ها

به طور مثال در #ممسنی 6 کد حقیقی هر کدام 246 میلیون خرید کردند

نمادهایی که حقوقی موجب رشد آن شده

کف حمایت سه ماهه و p/e زیر 10و بدون در نظر گرفتن سودنقدی و افزایش سرمایه

شاخص کل

با عبور شاخص کل از محدوده 2100 هزار واحد شاخص از روند نزولی خارج شده و موج اصلاحی اخیر تحت عنوان 4 از 3 بزرگ شناخته می شود و تثبیت در بالای مثلث کاهشی مشخص شده به عنوان انتهای موج چهار در محدوده 1900 هزار واحد در نظر گرفته می شود. و اهداف میان مدت و بلند مدت شاخص به ترتیب 2600 و 3000 هزار واحد خواهد بود .

شاخص هم وزن

شاخص کل هم وزن نیز همانند شاخص کل در انتهای موج 4 اصلاحی قرار دارد و محدوده ی 650 هزار واحد به عنوان انتهای موج چهار در صورت تثبیت در این منطقه در نظر گرفته خواهد شد.

 

سکه

قیمت سکه با کاهش قیمت دلار و همچنین تخلیه حباب از محدوده ی 35 میلیون تومان تا محدوده ی 27 میلیون تومان افت پیدا کرد و در حال حاضر بر روی حمایت 27 میلیون تومانی با حباب 28% قرار گرفته است و ادامه روند سکه منوط به تعیین روند حرکت دلار می شود.

 

انس جهانی

انس جهانی در بازه هفتگی پس از واکنش منفی نسبت به مقاومت خود در محدوده 1980دلار، در حال حاضر بر روی محدوده ی حمایتی 618 فیبوناچی در حدود 1900 دلار قرار گرفته است. در صورت حفظ این محدوده تا سقف قبلی حرکت خواهد کرد ولی در صورت از دست دادن این منطقه تا محدوده ی 1800 دلار افت خواهد کرد.

نظرات کاربران