رشد 7 درصدی سنگ آهن

دسته بندی اخبار بورس

قیمت محموله های سنگ آهن اواخر ماه اوت به 115 دلار در هر تن افزایش یافت، که بالاترین قیمت در نزدیک به یک ماه گذشته است، سیاستگذاران چینی اقدامات حمایتی کلان و خرد را در مقیاس شهرداری گسترش دادند و به 12 استان اجازه دادند 1.5 تریلیون یوان اوراق مالی ویژه منتشر کنند. قیمت سنگ آهن چین در طول هفته گذشته به دلیل محرک های اقتصادی مداوم و تولید فولاد پایدار که هنوز تحت تاثیر محدودیت ها قرار نگرفته، افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد جو بازار نیز با نزدیک شدن به فصل ساخت و ساز حمایت می شود، که ممکن است تقاضای داخلی برای فولاد را بهبود بخشد.

به نقل از برخی تاجران، کاهش ذخایر سنگ معدن بندری در بزرگترین بنادر چین، همراه با افزایش تولید محصولات فولادی با پیش بینی افزایش فصلی فعالیت های ساختمانی، حمایت از قیمت سنگ آهن را نیز تقویت می کند.
بانک سرمایه گذاری Goldman Sachs پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به سمت پایین و به ۹۰ دلار در هر تن اصلاح کرد که حدود ۱۲ درصد نسبت به نیمه اول ۲۰۲۳ افت داشته است. باید توجه داشت که این امر به دلیل پیش بینی مازاد عرضه مواد اولیه به میزان ۶۸ میلیون تن و کاهش حجم تولید فولاد در چین است.
فعالان بازار اعلام کردند تحلیلگران ING انتظار دارند قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ حدود ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

نظرات کاربران