گزارش مجمع عمومی عادی سالانه شرکت تامین سرمایه امید

دسته بندی اخبار بورس

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین سرمایه امید در روز پنجشنبه 31 ام فروردین ماه 1402 برگزار شد. در این جلسه تعهدات شرکت بررسی، صورت‌های مالی تصویب و تقسیم سود 170 ریالی به ازای هر سهم مصوب گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت تأمین سرمایه امید به نقل از دکتر سید محسن موسوی مدیرعامل شرکت، اخبار دارای اهمیت مجمع عادی سالانه برای سال مالی منتهی به 30 آذر 1401 مطرح گردید:

🔵 سود خالص شرکت در سال 1400 مبلغ 4،592 میلیارد ریال و در سال 1401 مبلغ 5،001 میلیارد ریال بوده است که رشد 9 درصد داشته است. درخصوص کمتر بودن میزان رشد سودآوری شرکت نسبت سایر شرکت های هم گروه، بررسی های لازم انجام گردیده و تغییرات و تدوین استراتژی های مناسب صورت گرفته که نتیجه آن در صورت های مالی آتی کاملا مشهود خواهد بود.

🔵 درآمد خدمات ارزش گذاری و مشاوره عرضه شرکت در سال 1400 مبلغ 28،200 میلیون ریال و در سال 1401 مبلغ 66،700 میلیون ریال بوده است که رشد 230 درصد داشته است. که در سال جدید برنامه برای افزایش و اخذ قراردادهای جدید در دستور کار هست.

🔵 در خصوص ورود تامین سرمایه به حوزه های جدید از جمله صندوق‌های املاک و مستغلات، علیرغم الزام بانک مرکزی در خصوص فروش و واگذاری املاک مازاد، با توجه به اینکه تامین سرمایه امید سهامداران عمده بانکی دارد (تامین سرمایه بانکی است) جهت تاسیس صندوق های جدید نیاز به مجوز بانک مرکزی دارد که در این راستا مکاتباتی را با بانک سپه انجام داده و پیگیر آن می باشیم.

🔵 در خصوص قیمت نمادهای کگل و کچاد و انجام فعالیت بازارگردانی این نمادها توسط صندوق اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان که تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه امید است لازم به ذکر است که هدف اصلی صندوق‌های بازارگردانی ایجاد و حفظ نقدشوندگی است که مدیریت صندوق اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان به صورت مداوم در راستای تحقق این مهم تلاش نموده است و تمامی تعهدات خود را طبق قرارداد ایفا نموده است.

🔵 درخصوص قیمت سهم نیز با توجه به اینکه روند قیمتی نماد از شرایط بنیادی آن پیروی می نماید دلیل اصلی افت قیمت نمادهای مذکور کاهش شدید قیمت های جهانی سنگ آهن در فصل تابستان می باشد و رکن بازارگردان امکان تاثیر بر عوامل بنیادی سهم را در اختیار ندارد.

🔵 اصلی ترین پتانسیل های این تامین سرمایه تعداد و پراکندگی شعبات بانک سپه و همچنین سهامداران عمده این شرکت می باشد(شرکت های گل گهر، چادرملو ، سرمایه گذاری امید و سرمایه گذاری کارکنان بانک ها). در ماه های اخیر تعامل مثبتی با بانک سپه صورت گرفته است تا روند افزایش منابع از طریق شعب بهبود یابد.

🔵 درخصوص سهامداران عمده و استفاده از قابلیت و توانایی آن ها مذاکراتی صورت گرفته تا سهم منابع این شرکت ها در صندوق های تحت مدیریت تامین افزایش یابد و همچنین مواردی همچون بازارگردانی سهام و انتشار اوراق این شرکت ها از طریق این تامین سرمایه صورت گیرد. (نماد کگل هم صندوق اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان در اواخر سال 1401 با عقد قرارداد بازارگردان نماد کگل شده و در ابتدای امسال طرف قرارداد بازارگردانی تعهدات خود (آورده نقد و پرتفوی سهم) را ایفا نموده است.)

🔵 جمع درآمدهای عملیاتی شرکت ۳۱.۴درصد رشد داشته است که در آمد حاصل از بازارگردانی اوراق بهادار به میزان ۸.۳درصد بالاترین درآمد شرکت را به همراه داشته است. همچنین در آمد حاصل از ارائه خدمات مشاوره مالی و سرمایه گذاری شرکت ۱۵۹ درصد رشد داشته است. درآمد سرمایه‌گذاری‌های شرکت ۴۸۵ میلیارد تومان بوده و در سه سال اخیر، حاشیه سود خالص شرکت از ۹۲ درصد به ۶۳درصد و میزان بدهی از ۱۶درصد به ۲۵درصد رسیده واز طرفی ۲۰۶میلیارد تومان سود خالص شرکت بوده است.

در سه ماه سود خالص تقریبا ۳۲۰ میلیارد تومان محقق شده است که نسبت به ۳ماه سال قبل ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

🔵 ارزشگذاری ایرانسل.

🔵 ایجاد کمیته سرمایه گذاری با حضور خبرگان بورس.

🔵 افزایش 50 درصدی دارایی های تحت مدیریت ظرف سه ماه به حدود ۱۷ همت.

🔵 تامین سرمایه امید تعهد خرید سهام استقلال ، پرسپولیس، موسسه مالی و اعتباری ملل، تعهد خرید سهام بیمه پارسیان، سهام شرکت گوهر ترابر، بانک سامان، تامین سرمایه لوتوس پارسیان،فولاد غدیر ، فولاد شاهرود و شرکت شیمی ملی کشاورز ، پرداخت الکترونیک پاسارگاد ، سوژمیران و گروه مالی سپهر صادرات را در سال ۱۴۰۱ بر عهده داشت.

🔵 پذیرش سهام شرکت راهسازی و معدنی مبین در بازار اول فرابورس، پذیرش سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمانی سپه در بازار دوم بورس، پذیرش سهام شرکت تأمین سرمایه سپهر در بورس اوراق بهادار، پذیرش سهام شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما در بازار دوم فرابورس و همچنین شرکت هلدینگ برق حرارتی و پذیرش سهام شرکت بین المللی اسم ایران و گروه بهداشتی فیروز در بازار دوم فرابورس را برعهده داشته است.

 

 

نظرات کاربران