معدنی ها سال پر سودی را برای هلدینگ امید رقم زدند

دسته بندی اخبار بورس

این شرکت بالاترین فروش محصول در بورس کالا را در مقایسه با شرکت های مشابه به خود تخصیص داد. این شرکت ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تن فروش محصول داشت که موفق شد بالاترین میزان صادرات را نیز در طول فعالیت شرکت گهر زمین به خود تخصیص دهد .

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه امید به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معدن 24:

در نشست خبری «وامید» که با حضور مدیران عامل شرکت های گروه سرمایه گذاری امید، کویر تایر، امید تابان هور و سیمان هرمزگان برگزار شد، بابک ابراهیمی مدیرعامل وامید اشاره کرد: قسمت اعظم افزایش سود عملیاتی ۵۳ درصدی شرکت سرمایه گذاری امید از سود دهی شرکت های معدنی و سنگ آهنی به دست می آید که وامید سهام دار آنها می باشد.
وی در ادامه افزود: شرکت های معدنی سال خوبی را پشت سر گذاشته اند و به دلیل اینکه هلدینگ امید سهام عمده معدنی ها را در اختیار دارد از این قضیه تاثیر پذیرفت و موفق شد عملکرد خوب را به خود تخصیص دهد. پیش بینی می شود ما امسال بتوانیم به ازای هر سهم بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ تومان سود تقسیم نماییم.
وی در پاسخ به سوال پیش بینی سود سال آتی و افزایش سرمایه احتمالی پاسخ داد: سود سال ۹۹ وامید حدود ۷ هزار میلیار تومان ، سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ، سال ۱۴۰۱ سود به ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است و پیش بینی می شود سود سال ۱۴۰۲، ۱۷ هزار میلیارد تومان باشد.
وی در ادامه افزود: یکی از دلایلی که استراتژی وامید به سمت تنوع در سبد سرمایه گذاری می رود، این است که ریسک ناشی از نوسانات قیمتی سنگ آهن را کم کنیم و به سمت حوزه نفت و‌ گاز و پتروشیمی هدایت نماییم.
با این کار پیشبینی ما این است که تا سال ۱۴۰۳ سود وامید را به بالای ۲۰ همت با حفظ سهم در گروه معدنی ها و سنگ آهن برسانیم.
وی افزود: طرح افزایش سرمایه در هئیت مدیره مصوب شده است و در برنامه داریم .
وی در ادامه گفت با هم افزایی در گروه در پی ارایه راهکار برای بحران انرژی در حوزه معادن می باشیم و با کمک هلدینگ امید تابان هور تامین برق شرکت های معدنی زیرمجموعه وامید را پیش می بریم . با این راهکار مشکل قطعی برق این شرکت ها حل می شود. اما حوزه گاز از سیاست گذاری های ما خارج می باشد. زمانی می توانیم موفق بشویم که برنامه کاری را به نحوی بچینیم که قطعی گاز کمترین آسیب را به سود شرکت وارد نماید. اگر دولت میدان گازی با شرایط اقتصادی مطلوب در اختیار این هلدینگ قرار داد، ما آمادگی سرمایه گذاری در میادین گازی را داریم.

سید محمدحسین زینلی، مدیر عامل کویر تایر در ادامه این نشست افزود: تایر سازان به شدت به دنبال حذف قیمت‌گذاری هستند و امیدواریم که اجازه بدهند تا در بازار بورس محصولات خود را عرضه کنیم.
وزارت صنعت تایر را مشمول قیمت‌گذاری می داند و با ورود به بورس موافق نیست . در صنعت تایر سازی، ما بیش از ۸۲ نوع ماده را با هم ترکیب می کنیم ، که تمام شبکه تامین و تدارک از قیمت‌گذاری معاف هستند ولی محصول نهایی یعنی تایر باید قیمت‌گذاری شوند.

تایر سازان موافق حضور در بورس کالا هستند، حتی بورس نظر خود را در خصوص موافقت ورود به بورس اعلام کرد که متاسفانه با اعمال فشار این نظرات حذف شد.

محمدتقی بابایی مدیرعامل شرکت امیدتابان هور در ادامه افزود: در حوزه صنایع برای حفظ روند تولید به سمت خودتأمینی در انرژی برق حرکت می‌کنیم و اولین قرارداد BOT بین دو شرکت خصوصی انجام می‌شود
ظرفیت ایجاد ۵۴۶ مگاوات برق با استفاده از توربین‌های ساخت شرکت‌های مپنای ایرانی انجام می‌شود و برق آن برای شرکت گل‌گهر تأمین می‌شود.

بر اساس تعهد تا ۸ بهمن سال آینده وارد مدار می‌شود و تا پایان تیر ماه سال آینده به صورت آزمایشی تولید می‌شود و بلوک‌های سه و چهار برای تولید انرژی بعداً راه‌اندازی می‌شوند.

مهدی آقابیگی، مدیر عامل سیمان هرمزگان گفت: سیمان هرمزگان در بندر خمیر با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن کلینکر در حال فعالیت است که امکان افزایش ظرفیت به یک میلیون و ۹۸۵ هزار تن فراهم شد ایت.

به دلیل انرژی‌بر بودن تولید کلینکر در دنیا ۶۰ درصد سیمان از محل کلینکر است و در کشور ما بالای ۸۰ درصد سیمان از کلینکر تولید می‌شود بنابراین برای صرفه‌جویی در انرژی باید میزان کلینکر را کاهش دهیم .

برای سال آینده ۴۰۰ هزار تن صادرات داریم که ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

 

لینک خبر در معدن 24:

معدنی ها سال پر سودی را برای هلدینگ امید رقم زدند/ پیش بینی سود عملیاتی ۲۰ هزار میلیارد تومانی

نظرات کاربران