ایجاد سه هلدینگ مالی، سیمانی و صنعتی

دسته بندی اخبار بورس

سرپرست گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با تشریح مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف این گروه از ایجاد سه هلدینگ مالی، سیمانی و صنعتی ذیل این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه امید به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دنیای‌اقتصاد،

سید بابک ابراهیمی در نشستی خبری اظهار کرد: گروه سرمایه‌گذاری امید بعد از شستا بزرگ‌ترین هلدینگ چند‌رشته‌ای کشور بوده و از نظر میزان دارایی‌ها رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به اینکه برنامه ما در اختیار گرفتن ۳۰ میلیون بشکه نفت است، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما احداث مخازن ذخیره نفت به ظرفیت ۴ میلیون بشکه تا پایان سال‌جاری است که به ازای ذخیره و نگهداری هر بشکه نفت خام ۵۲ سنت یورو از وزارت نفت دریافت می‌کنیم. همچنین پیش‌بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۲ ظرفیت ایجاد شده به ۱۰ میلیون بشکه برسد؛ نکته مهم اینکه این مخازن در خشکی احداث می‌شوند و به همین خاطر از هزینه بسیار کمتری نسبت به مخازن دریایی برخوردارند.

ابراهیمی ادامه داد: در حوزه تولید محصولات صنایع پایین‌دست پتروشیمی با پترول و هلدینگ خلیج فارس توافقات لازم انجام شده و به زودی اجرایی می‌شود. همچنین مجوزهای لازم برای احداث سایت پتروشیمی در دهدشت را دریافت کرده‌ایم تا از این طریق طرح تولید اوره و آمونیاک را دنبال کنیم.

سرپرست گروه سرمایه‌گذاری امید خاطرنشان کرد: برنامه دیگر ما از طریق شرکت‌های زیرمجموعه راه‌اندازی سایت تجهیز مخازن خودروهای گازسوز در خاوران است که با مدرن‌ترین تکنولوژی تولید می‌شوند.  وی اظهار کرد: شرکت سیمان هرمزگان به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ در سال مالی اخیر رشد ۵۰ درصدی در سود‌آوری را نسبت به سال مالی گذشته رقم زده و توانسته بالاترین ظرفیت عملی را در صنعت سیمان کشور رقم بزند. همچنین شرکت کویر تایر نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های این صنعت توانسته برای نخستین بار فروش آنلاین را اجرایی کرده که تاثیرات مثبتی بر درآمد شرکت داشته است. ضمن اینکه طرح تولید لاستیک ماشین‌آلات معدنی هم توسط این شرکت آغاز شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه شرکت «تابان هور» به عنوان زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری امید حدود ۳۰‌درصد برق تجدید‌پذیر کشور را تولید می‌کند، افزود: احداث نیروگاه ۱۸ مگاواتی جاسک از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی این شرکت است. سرپرست گروه سرمایه‌گذاری امید در ادامه با اشاره به روند واگذاری دارایی‌های دولتی در کشور عنوان کرد: برنامه واگذاری یک کرسی هیات‌مدیره هلدینگ از طریق بازار سرمایه و مزایده را دنبال می‌کنیم که در هفته آینده ارزش‌گذاری آن انجام می‌شود و با این اتفاق ترکیب سهامداران متنوع‌تر می‌شود. وی از تاسیس سه هلدینگ ذیل گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید خبر داد و گفت: قرار است سه هلدینگ مالی، هلدینگ سیمانی و هلدینگ صنعتی ذیل این شرکت تاسیس شود که پس از تاسیس قطعا سهام آنها در بازار سرمایه عرضه خواهد شد. ابراهیمی همچنین از مذاکره برای توسعه میادین نفتی و گازی خبر داد و اظهار کرد: مذاکرات درمورد میادین نفتی جلوتر است اما درمورد میادین گازی نیز در حال مذاکره هستیم. گزارش کامل این نشست در شماره آتی روزنامه «دنیای‌اقتصاد» منتشر می‌شود.

 

لینک خبر در دنیای اقتصاد :  donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3942392

نظرات کاربران