گزارش آماری بازار سرمایه مورخ 1402/04/25

دسته بندی اخبار بورس

ارزش معاملات خرد عدد 5269 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 14%و نسبت به میانگین ماهانه 28%کاهش داشته است.

معاملات:

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 4395 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای نهمین روز متوالی با ثبت رقم 955 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 1384 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود 114 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای ششمین روز متوالی  به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.
ارزش صف‌های خرید 274 میلیارد تومان است که کاهش 11 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 410 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 907 میلیارد تومان قرار دارد. (فیلتررصدخونه)

 

 

فیلتر خرید حقیقی در صف فروش

خگستر که صف فروش شده و حقیقی 76 میلیارد تومان خرید کرده

سنگین ترین خرید حقیقی ها

در شمواد 4 کد حقیقی هر نفر 329 میلیون تومان خرید کردند

فیلتر نمادهایی صف فروشند و قدرت خرید بالا دارند

شاخص کل

با عبور شاخص کل از محدوده 2100 هزار واحد شاخص از روند نزولی خارج شده و موج اصلاحی اخیر تحت عنوان 4 از 3 بزرگ شناخته می شود و تثبیت در بالای مثلث کاهشی مشخص شده به عنوان انتهای موج چهار در محدوده 2030 هزار واحد در نظر گرفته می شود. و اهداف میان مدت و بلند مدت شاخص به ترتیب 2600 و 3000 هزار واحد خواهد بود .

 

شاخص هم وزن

شاخص کل هم وزن نیز همانند شاخص کل در انتهای موج 4 اصلاحی قرار دارد و محدوده ی 70 هزار واحد به عنوان انتهای موج چهار در صورت تثبیت در این منطقه در نظر گرفته خواهد شد.

 

سکه

قیمت سکه با کاهش قیمت دلار و همچنین تخلیه حباب از محدوده ی 35 میلیون تومان تا محدوده ی 27 میلیون تومان افت پیدا کرد و در حال حاضر بر روی حمایت 27 میلیون تومانی با حباب 28% قرار گرفته است و ادامه روند سکه منوط به تعیین روند حرکت دلار می شود.

انس جهانی

انس جهانی در بازه هفتگی پس از واکنش منفی نسبت به مقاومت خود در محدوده 2030 دلار، در حال حاضر بر روی محدوده ی حمایتی 618 فیبوناچی در حدود 1900 دلار قرار گرفته است. در صورت حفظ این محدوده تا سقف قبلی حرکت خواهد کرد ولی در صورت از دست دادن این منطقه تا محدوده ی 1800 دلار افت خواهد کرد.

نظرات کاربران