سبدگردانی اختصاصی

دسته بندی اخبار بورس
حسین صیادلو

حسین صیادلو معاون توسعه بازار  شرکت تامین سرمایه امید مطرح کرد:

سبدگردانی اختصاصی  یک خدمت مالی تخصصی است که در آن یک مدیر سرمایه‌گذاری حرفه‌ای به نمایندگی از یک سرمایه‌گذار، به طور مستقل و بر اساس اهداف و نیازهای او، سبد سرمایه‌گذاری او را مدیریت می‌کند. در این فرایند، مدیر بدون نیاز به تأیید روزانه از جانب سرمایه‌گذار، تصمیم‌گیری‌های مربوط به خریدوفروش دارایی‌ها را انجام می‌دهد، اما در چارچوب استراتژی‌های از پیش تعیین شده و توافقاتی که با سرمایه‌گذار انجام شده است.

این نوع مدیریت، شخصی‌سازی شده و پویا است و باهدف بهینه‌سازی بازدهی و کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری، از تکنیک‌های پیشرفته تحلیل و استراتژی‌های متنوع بهره می‌برد. سبدگردانی اختصاصی برای اشخاص حقیقی و حقوقی مناسب است که دارایی‌های قابل‌توجهی دارند و می‌خواهند از مدیریت فعال و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

شخصیسازی: بر خلاف صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک که یک سبد استاندارد برای همه سرمایه‌گذاران دارند، در سبدگردانی اختصاصی، سبد سرمایه‌گذاری به طور دقیق بر اساس شرایط و حد ریسک‌پذیری هر سرمایه‌گذار تنظیم می‌شود.

مدیریت فعال: مدیران سبدگردانی اختصاصی به طور فعال بازارها را تحلیل و سبد سرمایه‌گذاری را بر اساس شرایط بازار و اهداف سرمایه‌گذار تنظیم می‌کنند.

ارتباط مستقیم با مدیر: سرمایه‌گذار می‌تواند به طور مستقیم با مدیر یا تیم مدیریت خود در تماس باشد و نظرات و ترجیحات خود را در مورد سرمایه‌گذاری‌ها ارائه دهد.

تنوعبخشی و کاهش ریسک: مدیران سبدگردانی اختصاصی با استفاده از تکنیک‌های متنوع‌سازی، تلاش می‌کنند ریسک‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهند و بازدهی مناسب‌تری برای سرمایه‌گذار فراهم کنند.

گزارشدهی شفاف: مشتریان معمولاً گزارش‌های دقیق و منظمی از عملکرد سبد خود دریافت می‌کنند، که به آنها امکان می‌دهد در جریان وضعیت سرمایه‌گذاری‌های خود باشند.

مزایای سبدگردانی اختصاصی

توجه به اهداف و نیازهای خاص: این خدمات به سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های سرمایه‌گذاری متناسب با اهداف مالی، مدت‌زمان سرمایه‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری خود را دنبال کند.

مدیریت حرفهای: دارایی‌های سرمایه‌گذار توسط افراد حرفه‌ای و باتجربه در زمینه مدیریت سرمایه مدیریت می‌شود.

کنترل بیشتر: سرمایه‌گذار می‌تواند نظارت بیشتری بر سبد خود داشته باشد و در صورت نیاز، تغییرات لازم را اعمال کند.

سبدگردانی اختصاصی شرکت تأمین سرمایه امید

سبدگردانی اختصاصی شرکت تأمین سرمایه امید یکی از جمله خدماتی است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا مدیریت بهینه‌تری بر سرمایه‌های خود داشته باشند. این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتبر که در حوزه مدیریت دارایی فعالیت می‌کند. شرکت تأمین سرمایه امید از سال 1392 با اخذ مجوز سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار خدمات سبدگردانی خود را به صورت تخصصی و با هدف بهبود عملکرد سرمایه‌گذاری‌ها ارائه می‌دهد. این شرکت با استفاده از تیمی متخصص و با تجربه، مدیریت حرفه‌ای سبد سرمایه‌گذاری را برای مشتریان خود انجام می‌دهد. این تیم با توجه به مدیریت بیش از 23،000 میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدهای اختصاصی، از تحلیل‌های دقیق و بررسی مستمر بازار بهره‌مند بوده و بهترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را اتخاذ می‌نماید. شرکت تأمین سرمایه امید در حاضر مدیریت دو سبد اختصاصی بانک سپه و شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید را با حدود 2،000 میلیارد تومان دارایی بر عهده دارد.

نظرات کاربران