گزارش آماری بازار سرمایه (1402/04/12)

دسته بندی اخبار بورس

در یک هفته گذشته ، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 170 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز 220 میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

معاملات:

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 90 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد 400 میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند

تعداد صف‌های خرید 140 عدد  است که افزایش 40% نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش 50%  نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده 22 عدد قرار دارد.

فیلتر سنگین ترین خرید حقیقی در صف فروش

(در #وشهر حقیقی 23 میلیارد تومان خرید کرده)

فیلتر خرید سنگین حقیقی ها

(به طور مثال در #وهنر 4 کد حقیقی 3.2 میلیارد خرید کردند)

فیلتر کندل ماروبوزو 70% بدنه

 

 تحلیل شاخص کل

همانطور که در چارت ترسیمی مشخص است، شاخص کل از محدوده حمایت استاتیک خود، الگوی مشابه در حرکت های صعودی گذشته (سبز رنگ) را تکرار کرده و با گام های صعودی قوی تری (ATR) نسبت به گذشته، به اصلی ترین مقاومت خود در محدوه 2100 هزار واحد رسیده و با گام های قدرتمند این مقاومت را شکسته و شروع روند نزولی فعلی، اصلاح قیمتی موقت شاخص بوده و تحت عنوان موج 4از3 بزرگ تلقی خواهد شد و هدف میان مدت شاخص عدد روانی 3 میلیون واحد خواهد بود و اهداف اصلی با توجه به روند آتی بازار بصور داینامیک بروز خواهد شد . کف اصلاح فعلی شاخص حوالی 2100 هزار واحد پیش بینی می گردد .

تحلیل شاخص هموزن

 

 

نظرات کاربران