کتاب تقلب در صورت های مالی(جلوگیری و کشف)

دسته بندی اخبار

تألیف: آقایان دکتر ذبیح اله رضایی، دکتر علی رحمانی، دکتر وحید منتی - سرمایه گذار: شرکت تأمین سرمایه امید

شرکت تأمین سرمایه امید در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود تقدیم می کند:

تقلب از پدیده‌های متداول در کسب‌وکار است که مسئولیت حسابرسان را به‌طور فزاینده‌ای سنگین‌تر می‌نماید این پدیده مخرب، کارایی امنیت و نقدینگی بازارهای مالی را در معرض خطر قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که در بحران‌های اخیر مالی و رکودهای اقتصادی در جهان این پدیده به‌عنوان یک تهدید، مطرح‌شده است توجه به این موضوع در مباحث مربوط به حاکمیت شرکتی نیز جایگاه و اهمیت ویژه‌ای دارد به‌عبارت‌دیگر نقش اصلی حاکمیت شرکتی حمایت از حقوق سهامداران و افزایش ارزش ثروت ایشان از طریق مدیریت ریسک‌های پیش روی سازمان ازجمله ریسک‌های مربوط به نظارت و تقلب بر مبنای افزایش کیفیت گزارشگری صورت‌های مالی است.

از سوی دیگر شفافیت در صورت‌های مالی همواره یکی از مؤثرترین متغیرها در تعیین استراتژی سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بوده است و از اولویت‌های گزارشگری هر سازمان به شمار می‌رود؛ لذا مسئله تقلب یکی از اصلی‌ترین عواملی به شمار می‌رود که می‌تواند بر شفافیت و کیفیت گزارش‌های مالی سازمان‌ها تأثیرگذار باشد؛ بنابراین وجود تقلب در صورت‌های مالی سبب کاهش اعتماد عمومی و اعتماد سرمایه‌گذاران به گزارشگری‌های مالی سازمان‌ها می‌شود، به همین دلیل مدیران سازمان‌ها به‌عنوان بالاترین مسئول تهیه صورت‌های مالی همواره اهتمام دارند که از هرگونه تحریف و تقلب در گزارش‌های مالی جلوگیری به عمل‌آورند.

شرکت تأمین سرمایه امید به‌عنوان یک نماد مالی فعال در بازار سرمایه همواره در زمینه ارتقای سطح سواد مالی فعالان بازار مالی احساس مسئولیت می‌نماید و طی سالیان اخیر تلاش نموده است در کنار ترجمه کتب مرجع در حوزه مالی و حسابداری با حمایت از پژوهشگران و محققان، رسالت خود را در خصوص بهبود و ارتقای سواد مالی سرمایه‌گذاران حقیقی در بازار سرمایه ایران به نحوی شایسته ایفا نماید.

از طرف دیگر موضوع موردبحث در کتاب حاضر با تمرکز بر یکی از رسالت‌های اصلی حاکمیت شرکتی، می‌تواند موجب افزایش آگاهی مخاطبان و آموزش بهترین روش‌های جلوگیری و کشف تقلب در صورت‌های مالی و درنتیجه افزایش سطح اعتماد عمومی سرمایه‌گذاران نسبت به بازار سرمایه گردد که این موضوع در راستای مدیریت ریسک‌های مسئولیت‌پذیری اجتماعی برای شرکت تأمین سرمایه امید بسیار حائز اهمیت است.

این کتاب با عنوان “تقلب در صورت‌های مالی، جلوگیری و کشف” به همت اساتید گرامی جناب آقایان دکتر ذبیح اله رضایی، دکتر علی رحمانی و دکتر وحید منتی در 16 فصل و در چهار بخش کلی با عناوین “گزارشگری مالی و تقلب در صورت‌های مالی” ، “تقلب در صورت‌های مالی، پرونده‌های تقلب، طبقه‌بندی تقلب و ترفندهای آن” ، “حاکمیت شرکتی و نقش آن در جلوگیری و کشف تقلب در صورت‌های مالی” و “رویکرد دیجیتال (رایانه‌ای) تقلب و حسابرسی دادگاهی” تألیف گردیده و با همکاری مشترک دانشگاه الزهرا و شرکت تأمین سرمایه امید به چاپ رسیده است.

امید است نشر این کتاب موجب ایجاد نگاهی عمیق‌تر به اهمیت موضوع کشف تقلب و جلوگیری از بروز آن در گزارش‌های مالی گردیده و به نحو احسن مورد بهره‌برداری مدیران، حسابرسان، دست‌اندرکاران بازار سرمایه، پژوهشگران و دانشجویان قرار گیرد.

 

فروش کتاب صرفاً از طریق و‌ب‌سایت “آکادمی مالی امید” امکان‌پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 54906-021 داخلی 512 تماس حاصل فرمائید.

 

نظرات کاربران