نمره قبولی صندوق‌های تحت مدیریت تامین سرمایه امید

دسته بندی اخبار

شرکت تامین سرمایه امید در حال حاضر هشت‌صندوق سرمایه‌گذاری را در انواع گوناگون در اختیار دارد که صندوق‌های تحت مدیریت این شرکت در ماه‌های اخیر کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه امید به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد:

در بخش صندوق‌های با درآمد ثابت که میانگین بازده ماهانه آنها ۹۸/ ۱‌درصد بوده، امید انصار به بازدهی ۹۴/ ۱درصدی دست یافته و بازدهی آسمان امید و گنجینه امید ایرانیان نیز به ترتیب ۹۱/ ۱‌درصد و ۴۴/ ۱‌درصد بوده است.

در بازه زمانی سه‌ماهه نیز این صندوق‌ها بین ۵ تا ۸/ ۵‌درصد بازدهی داشته‌اند که میانگین بازده سه‌ماهه کل صندوق‌های با درآمد ثابت نیز ۶‌درصد بوده است.

در گروه صندوق‌های سهامی اما این شرکت عملکرد مطلوب‌تری از خود به نمایش گذاشت. در حالی که کل صندوق‌های سهامی در یک‌ماه اخیر به طور متوسط ۹‌درصد بازدهی داشتند، بازدهی ماهانه صندوق مشترک نوید انصار بالاتر از میانگین و در حدود ۵/ ۹‌درصد بود.

بازدهی سه‌ماهه هر دو صندوق بذرامید آفرین و نوید انصار قابل قبول و در حدود ۴۷ تا ۵/ ۴۸‌درصد و بسیار نزدیک به میانگین ۵۰درصدی بازدهی سه‌ماهه کل صندوق‌های سهامی بود.

در بخش صندوق‌های طلا، صندوق طلای زرافشان امید ایرانیان تحت مدیریت تامین سرمایه امید توانست در سه‌ماه اخیر بیش از ۳۰‌درصد بازدهی کسب کند. این رقم به میانگین بازدهی سه‌ماهه کل صندوق‌های طلا که ۴/ ۳۱‌درصد بود، بسیار نزدیک شد.

بازدهی صندوق مختلط گنجینه مهر طی سه‌ماه اخیر نیز بیش از ۲۷‌درصد و در یک‌ماه گذشته حدود ۶‌درصد بود.

در بخش صندوق اختصاصی بازارگردانی هم این شرکت خوش درخشید. بازدهی ماهانه صندوق اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان ۱/ ۲۱‌درصد بود و جزو ۲۰صندوق برتر قرار گرفت، در حالی که میانگین بازدهی ماهانه کل صندوق‌های اختصاصی بازارگردانی به ۸/ ۱۰‌درصد رسید.

همچنین این صندوق در بازه سه‌ماهه در حالی به بازدهی حدود ۶۹درصدی دست یافت که متوسط بازدهی سه‌ماهه کل این گروه از صندوق‌ها ۶۸‌درصد بود. این میزان بازدهی نام امید ایرانیان را در زمره ۱۰صندوق پربازده سه‌ماهه کل صندوق‌های بازارگردانی قرار داد.

به‌تازگی سازمان بورس از پذیرش اولین شرکت پروژه در بورس توسط تامین سرمایه امید به نام گسترش سوخت سبز زاگرس خبر داد.

 

منبع خبر: دنیای اقتصاد

نظرات کاربران