دارایی تحت مدیریت “امید” به 22 همت رسید

دسته بندی اخبار بورس

دارایی تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه امید به 22 همت رسید و در سه ماه سود خالص تقریبا 320 میلیارد تومان محقق شده است که نسبت به 3 ماه قبل 170 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه امید به نقل از پایگاه خبری بورس 24 در مصاحبه با محسن موسوی مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید مطرح گردید:

سود خالص شرکت در سال 1400 مبلغ 4،592 میلیارد ریال و در سال  1401  مبلغ 5،001 میلیارد ریال بوده است که رشد 9 درصد داشته است.

وی گفت: درخصوص کمتر بودن میزان رشد سودآوری شرکت نسبت سایر شرکت های هم گروه،  بررسی های لازم انجام گردیده و تغییرات و تدوین استراتژی های مناسب صورت گرفته که نتیجه آن در صورت های مالی آتی کاملا مشهود خواهد بود.

وی با اشاره به دستاوردهای سال گذشته شرکت با اشاره به درآمدهای “امید” از محل ارزشگذاری و مشاوره و سایر محل ها گفت: درآمد خدمات ارزش گذاری و مشاوره عرضه شرکت در سال  1400 مبلغ 28،200 میلیون ریال و در سال 1401 مبلغ 66،700 میلیون ریال بوده است که رشد 230 درصد داشته است. که در سال جدید برنامه برای افزایش و اخذ قراردادهای جدید در دستور کار هست.

رشد 31.4 درصدی درآمد عملیاتی

موسوی همچنین افزود: جمع درآمدهای عملاتی شرکت معادل 31.4 درصد بوده و درآمد حاصل از بازارگردانی اوراق بهادار به میزان 8.3 درصد، بالاترین درآمد شرکت را به همراه داشته است. همچنین درآمد حاصل از ارائه خدمات مشاوره مالی و سرمایه گذاری شرکت 159 درصد رشد داشته است.

موسوی با اشاره به ورود به حوزه های جدید شرکت با هدف رشد سودآوری گفت: در خصوص ورود تامین سرمایه به حوزه های جدید از جمله صندوق های املاک و مستغلات، علیرغم الزام بانک مرکزی در خصوص فروش و واگذاری املاک مازاد، با توجه به اینکه تأمین سرمایه امید سهامداران عمده بانکی دارد، جهت تاسیس صندوق های جدید نیاز به مجوز بانک مرکزی دارد که در این راستا مکاتباتی را با بانک سپه انجام داده و پیگیر هستیم.

سیاست امید در بازارگردانی

این مقام مسئول در تامین سرمایه امید در خصوص بازارگردانی دو نماد معدنی بزرگ بازار گفت: در خصوص قیمت نمادهای “کگل و کچاد” و انجام فعالیت بازارگردانی این نمادها توسط صندوق اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان که تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه امید است لازم به ذکر است که هدف اصلی صندوق های بازارگردانی ایجاد و حفظ نقدشوندگی است که مدیریت صندوق اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان به صورت مداوم در راستای تحقق این مهم تلاش نموده است و تمامی تعهدات خود را طبق قرارداد ایفا نموده است. در خصوص قیمت سهم نیز با توجه به ایکه روند قیمتی این دو نماد از شرایط بنیادی آن پیروی می نماید، دلیل اصلی افت قیمت نمادهای مذکور کاهش شدید قیمت های جهانی سنگ آهن در فصل تابستان می باشد و رکن بازارگردان تاثیری بر عوامل بنیادی سهم ندارد.

وی گفت: اصلی ترین پتانسیل های این تامین سرمایه تعدا و پراکندگی شعبات بانک سپه و همچنین سهامداران عمده این شرکت است، در ماه های اخیر تعامل مثبتی با بانک سپه صورت گرفته است تا روند افزایش منابع از طریق شعب بهبود یابد. در خصوص سهامداران عمده و استفاده از قابلیت و توانایی آنها مذاکراتی صورت گرفته تا سهم منابع این شرکت ها در صندوق های تحت مدیریت تامین سرمایه افزایش یابد و همچنین مواردی همچون بازارگردانی سهام و انتشار اوراق این شرکت ها از طریق این تامین سرمایه صورت گیرد.

به گفته وی، در خصوص نماد کگل، صندوق اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان در اواخر سال 1401 با عقد قرارداد بازارگردان نماد کگل شده و در ابتدای امسال طرف قرارداد بازارگردانی تعهدات خود اعم از آورده نقد و پرتفوی سهم را ایفا نموده است.

“امید” از منظر تعهد

وی با اشاره به فعالیت های تامین سرمایه در حوزه تعهد پذیره نویسی گفت: تامین سرمایه امید تعهد خرید سهام باشگاه های استقلال، پرسپولیس موسسه مالی اعتباری ملل، تعهد خرید سهام بیمه پارسیان، سهام شرکت گوهر ترابر، بانک سامان، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، فولاد غدیر، فولاد شاهرود، شرکت شیمی ملی کشاورز، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، سوژمیران و گروه مالی سپهر صادرات را در سال 1401 بر عهده داشت.

کارنامه پذیرش “امید” در سالی که گذشت

مدیر عامل تامین سرمایه امید ادامه داد: امید در سالی که گذشت، پذیرش سهام شرکت راه سازی و معدنی مبین در بازار اول فرابورس، پذیرش سهام شرکت سرمایه گذاری ساختمانی سپه در بازار دوم بورس، پذیرش سهام شرکت تأمین سرمایه سپهر در بورس اوراق بهادار، پذیرش سهام شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما در بازار دوم فرابورس و همچنین شرکت هلدینگ برق حرارتی و پذیرش سهام شرکت بین المللی اسم ایران و گروه بهداشتی فیروز در بازار دوم فرابورس را بر عهده داشته است.

22 همت دارایی تحت مدیریت “امید”

موسوی با اشاره به رشد دارایی های تحت مدیریت شرکت گفت: دارایی های تحت مدیریت شرکت از 12 هزار میلیارد تومان، 16 هزار و 700 میلیارد تومان و در طی مدیریت جدید به بیش از 22 هزار میلیاد تومان رسیده است.

ارزشگذاری 7 شرکت در “امید”

مدیر عامل تامین سرمایه امید همچنین در خصوص ارزشگذاری شرکت هایی که توسط این شرکت انجام شد گفت: تامین سرمایه امید ارزشگذاری شرکت شیمی ملی کشاورز، پی پاد، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، بانک ملت و ایرانسل را در سال گذشته انجام داده است.

170 درصد رشد سود در سه ماه

وی عملکرد سه ماهه سال جدید را مثبت ارزیابی کرد و گفت در سه ماه سود خالص تقریبا 320 میلیارد تومان محقق شده است که نسبت به 3 ماه قبل 170 درصد رشد داشته است.

“امید” افزایش سرمایه می دهد…

موسوی از احتمال افزایش سرمایه شرکت خبر داد و گفت: برنامه داریم که از دو محل سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی در دو مرحله افزایش سرمایه بدیم که در خصوص جزئیات حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع خبر

نظرات کاربران