تشریح استراتژی جدید گروه مدیریت سرمایه گذاری امید

دسته بندی اخبار بورس

دکتر ابراهیمی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که با حضور مدیران عامل برخی از شرکت های زیر مجموعه گروه مدیریت سرمایه گذاری امید صورت گرفت، ضمن اشاره به ارزش، اهمیت و جایگاه شرکت امید در بین شرکت های کشور، گفت: شرکت امید در گذشته عموماً در حوزه معدنی فعالیت داشته و بر اساس تصمیم جدید هیئت مدیره و با حمایت بانک سپه برای ثبات سودآوری و تنوع پرتفوی شرکت مبتنی بر مزیت های رقابتی کشور برنامه هایی مبنی بر تغییر استراتژی طراحی کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه امید به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه:

ورود شرکت امید به حوزه های جدید نفت، گاز و پتروشیمی
سرپرست گروه مدیریت سرمایه گذاری امید سود این شرکت را در سال گذشته 13 هزار و 200 میلیارد تومان و در سال جاری 16 هزار و 800 میلیارد تومان برشمرد و اظهار داشت: این شرکت اولویت استراتژی اصلاح پرتفوی خود را حوزه نفت، گاز و پتروشیمی قرار داده است و سود 17 هزار میلیارد تومانی را برای سال آینده شرکت پیش بینی می کنیم.
دکتر ابراهیمی گفت: شرکت امید باهوشمندی و با محوریت شرکت ۲پترو امید آسیا که از شرکت های زیر مجموعه امید است توانسته بزرگترین مخازن ذخیره سازی نفت کشور را در قالب یک قرارداد ارزی ایجاد و فاز اول آن را با ظرفیت ذخیره 2 میلیون بشکه آماده افتتاح کند.
وی افزود: ظرفیت کلی این پروژه ذخیره سازی 10 میلیون بشکه نفت است که شامل 20 مخزن 500 هزار بشکه ای است که به تدریج آماده می شود و ان شاالله تا پایان سال برای ذخیره سازی 4 میلیون بشکه آماده بهره برداری خواهد شد.
سرپرست شرکت امید از رایزنی این شرکت با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای سرمایه گذاری مشترک در حوزه پائین دست پتروشیمی خبر داد و اظهار داشت: در شهر دهدشت برای ایجاد سایت پتروشیمی به منظور تولید اوره و آمونیاک اقدام کرده ایم که عملیات اجرایی آن از سال آینده آغاز خواهد شد.
دکتر ابراهیمی با اشاره به اهمیت آماده سازی زیرساخت های لازم برای پروژه ذخیره سازی نفت خام، گفت: مجموعه نیروگاهی این پروژه از طریق شرکت تابان هور با نماد “وهور” انجام شده و آماده افتتاح نهایی است.
سرپرست شرکت امید لزوم تغییر استراتژی در مجموعه امید را حتی در شرکت های کوچک زیر مجموعه با اهمیت خواند و افزود: شرکت کمپرسور سازی پادنا که با همکاری کشور چین در زمینه دانش مشترک روز و ساخت کمپرسور فعالیت دارد توانسته است با تغییر استراتژی رشد 95 درصدی تولید محصولات و 15 برابری سود خالص را رقم بزند.
وی افزایش سود خالص 126 درصدی شرکت آسیاناما در بازه یکساله را حاصل متنوع سازی استراتژی فروش این شرکت دانست و گفت: آسیاناما تولید مخازن پیوسته ذخیره سازی گاز برای خودروهای سواری با مدرن ترین تکنولوژی و دانش فنی روز را دارد و با تغییر استراتژی فروش از تک محصولی فاصله گرفته است.
دکتر ابراهیمی در ادامه با اشاره به درخشش شرکت سیمان هرمزگان، خاطر نشان کرد: سیمان هرمزگان توانسته در بازه زمانی 5 ماهه فروش خود، بالاترین نرخ صادراتی فروش را به خود اختصاص دهد و علاوه بر افزایش ظرفیت تولید و بهبود اقدامات زیست محیطی، رشد 50 درصدی سودآوری را رقم بزند.
سرپرست شرکت مدیریت گروه سرمایه‌گذاری امید با اشاره به بازدید رئیس جمهور از شرکت کویرتایر در سفر به خراسان جنوبی، افزود: شرکت کویرتایر بزرگترین‌ترین شرکت لاستیک سازی کشور و اولین مجموعه‌ای است که لاستیک خودروهای شاسی بلند را در کشور تولید می‌کند و حتی فروش آنلاین و تحویل پستی محصولات آن نیز آغاز شده است.
دکتر ابراهیمی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های صورت گرفته در این شرکت از افتتاح دستگاه ساخت و تولید لاستیک و ایجاد تکنولوژی ساخت لاستیک در این شرکت خبر داد و تولید لاستیک‌های بزرگ ماشین‌های معدنی را از برنامه‌های آتی این شرکت برشمرد.

 

جایگاه ویژه مجموعه سرمایه‌گذاری امید در اقتصاد ملی کشور
وی با اشاره به جایگاه ویژه و مهم مجموعه سرمایه‌گذاری امید در اقتصاد ملی کشور گفت: در حال حاضر مجموعه امید 75 درصد سهم بازار کنستانتره و دانه‌بندی سنگ آهن، 60 درصد ظرفیت تولید مخازن گازی، 26 درصد ظرفیت مخازن استراتژیک نفت خام، 20 درصد سهم بازار لاستیک با توجه به پتانسیل و سهم بازار تولید لاستیک خودروهای شاسی بلند، 12 درصد سهم بازار سیمان و 2 درصد ظرفیت برق کشور را بر عهده دارد.

 

ایجاد 3 هلدینگ بزرگ ذیل شرکت امید
دکتر ابراهیمی در نشست با خبرنگاران از ایجاد سه هلدینگ بزرگ ذیل شرکت سرمایه‌گذاری امید خبر داد و افزود: ایجاد هلدینگ مالی و بازار سرمایه امید، هلدینگ سیمانی امید و هلدینگ صنعتی امید از ترکیب شرکت‌های زیرمجموعه امید به‌عنوان دیگر طرح تغییر استراتژی مجموعه امید پس از ورود به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در مرحله تصویب نهایی توسط هیئت مدیره قرار دارد.

 

واگذاری یک سیت هلدینگ امید از طریق بازار سرمایه
سرپرست شرکت سرمایه گذاری امید خاطرنشان کرد: در راستای واگذاری مجموعه های شرکتهای دولتی با تصمیم وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک سپه یک سیت هلدینگ امید از طریق بازار سرمایه و به روش مزایده واگذار خواهد شد.
لازم به ذکر است در پایان این نشست مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه شرکت امید به سوالات خبرنگاران حاضر پاسخ دادند.

نظرات کاربران