اخبار کامودیتی‌ها مورخ 1402/05/31

دسته بندی اخبار بورس

اخبار نفت خام:

در حالی که معامله گران به ارزیابی عوامل مختلف تقاضا و عرضه ادامه دادند، قیمت نفت خام WTI روز سه شنبه ، در حدود 80 دلار در هر بشکه ثابت ماند. عدم قطعیت های اقتصادی در چین همچنان بر چشم انداز تقاضا تاثیر می گذارد، زیرا اقدامات حمایتی از سوی پکن تاکنون نتوانسته است بازارها را بهبود بدهد. سرمایه گذاران همچنین برای اطلاعات اولیه PMI اوت ایالات متحده و سمپوزیوم اقتصادی سالانه فدرال رزرو در جکسون هول در اواخر این هفته آماده می شوند. در سمت عرضه، کاهش تولید از سوی عربستان سعودی و روسیه، کشورهای بزرگ اوپک پلاس، کفی را برای قیمت نفت فراهم کرد. سرمایه گذاران اکنون منتظر ارقام موجودی نفت خام آمریکا از موسسه نفت آمریکا در روز سه شنبه و اطلاعات رسمی اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه هستند.

اخبار طلا:

طلا روز سه‌شنبه زیر 1900 دلار در هر اونس باقی ماند و به پایین‌ترین سطح خود در 5 ماه اخیر نزدیک شد، زیرا دلار و بازدهی خزانه‌داری قوی‌تر شدند، که ناشی از این انتظار است که فدرال رزرو سیاست‌های پولی را برای مدتی محدود نگه دارد. دقایقی از جلسه ژوئیه فدرال رزرو که هفته گذشته منتشر شد، حاکی از آن بود که افزایش بیشتر نرخ بهره ممکن است به دلیل خطرات صعودی برای تورم در پیش باشد. در جاهای دیگر، بانک مرکزی چین نرخ اولیه وام یک ساله خود را با 10 واحد کاهش به پایین ترین سطح 3.45 درصد در ماه آگوست خود رساند، اما نرخ اولیه وام پنج ساله را بدون تغییر در 4.2 درصد نگه داشت.

اخبار نقره:

نقره تا حدود 23 دلار در هر اونس افزایش یافت، اما نزدیک به 22.3 دلار که در 16 آگوست ثبت شد، زیرا احتمال اینکه نرخ بهره برای مدتی بالا بماند. سرمایه گذاران مطمئن شدند که سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم سالانه این هفته در جکسون هول، می تواند زمینه را برای یک دوره طولانی نرخ بهره بالاتر فراهم کند. با این حال، انتظار می رود تقاضا برای کالا افزایش یابد. تلاش‌ها برای مهار انتشار کربن، توسعه فن‌آوری‌های پنل خورشیدی را که نیاز به رسانایی بالاتری دارند، سرعت بخشید و باعث ارتقای شدید پیش‌بینی‌ها برای تقاضای این کالا شد. انتظار می‌رود که شرکت‌های تولید پنل‌های خورشیدی 14 درصد از مصرف جهانی نقره را در مقایسه با 5 درصد در سال 2014 تشکیل دهند.

اخبار مس:

معاملات آتی مس در ماه آگوست پایین‌ترین رقم در بیش از یک ماه گذشته است، زیرا نگرانی‌ها در مورد بهبود اقتصاد چین را تشدید شده و چشم‌انداز تقاضای فلزات پایه را در بزرگترین مصرف‌کننده جهان کاهش داده است. وام‌های جدید یوان در ماه جولای 346 میلیارد یوان افزایش یافت. همچنان در مورد حمایت اقتصادی پکن تردید دارند. این کاهش به دلیل شواهدی مبنی بر عرضه کمتر محدود شده، که با توجه به انتقال اقتصادها به فناوری‌های سبز با مصرف مس، کمبودهای زیادی را در معرض خطر قرار داد. تولید کودلکو در نیمه اول سال 14 درصد کاهش یافت. همچنین موجودی انبارهای جهانی 26 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

اخبار سنگ آهن:

امید به تقاضای قوی تر فولادسازان نگرانی ها از وخامت چین را خنثی کرده است. علیرغم افزایش سطح موجودی فولاد، اخباری مبنی بر اینکه قطب های فولادی هنوز به دنبال کاهش تولید نیستند، از برخی فعالیت های خرید سنگ آهن حمایت کرد. منابع ملی اعلام کردند که موجودی میلگرد تا ابتدای مردادماه حدود 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. در این میان نگرانی ها در مورد ثبات مالی سازندگان چینی را تشدید شده و علاوه بر این، وام جدید یوان در ماه ژوئیه کمترین میزان از سال 2009 را داشت تا اینکه PBoC به طور غیرمنتظره نرخ اولیه وام 5 ساله خود را بدون تغییر نگه داشت.

اخبار آلومینیوم:

معاملات آتی آلومینیوم به دلیل رکود تقاضای چین و افزایش مجدد عرضه، کمترین میزان در پنج هفته اخیر است. تولید چین در ماه جولای به دلیل افزایش قابل توجه یوننان افزایش یافت. کارخانه‌های بزرگ آلومینیوم در یوننان پس از کاهش محدودیت‌های برق به طور پیوسته تولید خود را از سر می‌گیرند و تخمین زده می‌شود که 490000 تن تا پایان اوت به بهره‌برداری برسد. با این حال، تقاضا برای آلومینیوم در سال جاری با نرمی غیرمنتظره ای مواجه شد که عمدتاً به دلیل کاهش بخش املاک چین است. با تعلیق معاملات اوراق قرضه توسط کانتری گاردن، نگرانی بخش ساخت و ساز بدتر شده است.

 

 

 

نظرات کاربران