صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان

دسته بندی

صندوق اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان در تاریخ 94/02/29 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه‏ گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤، فعالیت خود را آغاز کرد. این صندوق با شماره 11339 نزد سبا به ثبت رسیده است. عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است. فعالیت این صندوق تحت نظارت سبا انجام شده و متولی صندوق نیز به طور مستمر فعالیت آن را زیر نظر دارد. مدیریت دارایی‏های صندوق که عمدتاً شامل سهام شرکت‏های پذیرفته شده در بورس می ‏شود، توسط مدیر سرمایه‏ گذاری صندوق صورت می‏ گیرد. سرمایه ‏گذاران در ازای سرمایه‏ گذاری در این صندوق گواهی سرمایه ‏گذاری دریافت می‏ کنند. صدور واحد سرمایه‏ گذاری و ابطال آنها بر اساس ارزش خالص دارایی‏ های روز بعداز ارایه درخواست صورت می‏گیرد. علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد الزامات فعالیت صندوق می‏توانند اساسنامه و امیدنامه صندوق را مطالعه کنند. به منظور دریافت اطلاعات بشتر می توانید به سایت صندوق به آدرس www.smomidfund.ir مراجعه نمایید.

معرفی صندوق

صندوق اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان در تاریخ 94/02/29 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه‏ گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤، فعالیت خود را آغاز کرد. این صندوق با شماره 11339 نزد سبا به ثبت رسیده است.

 

 

عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است. فعالیت این صندوق تحت نظارت سبا انجام شده و متولی صندوق نیز به طور مستمر فعالیت آن را زیر نظر دارد. مدیریت دارایی‏های صندوق که عمدتاً شامل سهام شرکت‏های پذیرفته شده در بورس می ‏شود،

توسط مدیر سرمایه‏ گذاری صندوق صورت می‏ گیرد. سرمایه ‏گذاران در ازای سرمایه‏ گذاری در این صندوق گواهی سرمایه ‏گذاری دریافت می‏ کنند. صدور واحد سرمایه‏ گذاری و ابطال آنها بر اساس ارزش خالص دارایی‏ های روز بعداز ارایه درخواست صورت می‏گیرد. علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد الزامات فعالیت صندوق می‏توانند اساسنامه و امیدنامه  صندوق را مطالعه کنند. برای دریافت اطلاعات مربوط به عملکرد گذشته صندوق نیز می‏ توانید به بخش بازدهی، خالص ارزش دارائی ‏ها و نمودارهای این تارنما (www.smomidfund.ir) مراجعه کنید.

 

 

 

 

اهداف صندوق

هدف از تشکيل صندوق، جمع‌آوري سرمايه از سرمايه‌گذاران و تشکيل سبدي از دارايي‌ها و مديريت اين سبد است؛ با توجه به پذيرش ريسک موردقبول، تلاش مي‌شود، بيشترين بازدهي ممکن نصيب سرمايه‌گذاران گردد. انباشته‌شدن سرمايه در صندوق، مزيت‌هاي متعددي نسبت به سرمايه‌گذاري انفرادي سرمايه‌گذاران دارد: اولاً هزينه بکارگيري نيروهاي متخصص، گردآوري و تحليل اطلاعات و گزينش سبد بهينه اوراق بهادار بين همه سرمايه‌گذاران تقسيم مي‌شود و سرانه هزينه هر سرمايه‌گذ‌ار کاهش مي‌يابد. ثانياً، صندوق از جانب سرمايه‌گذاران، كليه حقوق اجرايي مربوط به صندوق از قبيل دريافت سود سهام و كوپن اوراق بهادار را انجام مي‌دهد و در نتيجه سرانه هزينه هر سرمايه‌گذ‌ار براي انجام سرمايه‌گذاري کاهش مي‌يابد. ثالثا،ً امکان سرمايه‌گذاري مناسب و متنوع‌تر دارايي‌ها فراهم شده و در نتيجه ريسک سرمايه‌گذ‌اري کاهش مي‌يابد.

 

راهنمای صدور و ابطال صندوق

 

 

بروشور صندوق