صندوق سرمایه‌گذاری امید انصار

دسته بندی

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت امید انصار از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است که بخش قابل توجهی از پرتفوی خود را در اوراق بهادار با درآمد ثابت و سپرده بانکی (حداقل 75 درصد از ارزش دارایی­های صندوق) و قسمتی نیز در سهام سرمایه‌گذاری می‌نماید و از این رو ریسک حداقلی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورد. پرداخت‌های دوره‌ای سود نقدی در پایان پانزدهم هر ماه محاسبه و حداکثر طی 2 روز کاری به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌گردد.

 به منظور دریافت اطلاعات بشتر می توانید به سامانه مرکز آنلاین امید (امید فاندز) به آدرس www.omidibfunds.ir مراجعه نمایید.

ارکان صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت امید انصار

مدیر، مدیر ثبت و ضامن نقدشوندگی: شرکت تامین سرمایه امید(سهامی عام)

 

متولی: موسسه حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار

 

حسابرس: موسسه حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار

 

مزایای صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت امید انصار

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت امید انصارمزایای زیر را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت :

مدیریت حرفه ای : یکی از مزایای مهم صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امید انصار آن است که منابع آن توسط گروهی از تحلیل گران و افراد حرفه ای مدیریت می شود و همین مساله مزیت مهمی برای سرمایه گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران خرد و غیر حرفه ای بشمار می­آید .

تنوع بخشی و کاهش ریسک: بر اساس تئوری‌های مالی،سرمایه گذاری در سبد متنوعی از اوراق بهادار،ریسک سرمایه گذاری را کاهش خواهد داد. این موضوع در صندوق امید انصار کاملا رعایت می­گردد.

صرفه جویی در مقیاس: در صندوق سرمایه‌گذاری امکان استفاده از مزیت­های سرمایه گذاری بزرگ مانند پرداخت هزینه های ارکان صندوق، استفاده از نرم افزارهای مختلف مالی و تحلیلی و … فراهم می آید.

نقد شوندگی : با توجه به وجود ضامن نقدشوندگی واحدهای سرمایه‌گذاری، سرمایه گذاران در هر زمان می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری خود را ابطال نموده و وجوه خود را دریافت نمایند.

شفافیت و نظارت :  با توجه به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امید انصار همواره تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، متولی و حسابرس قرار دارد، از نظارت و شفافیت بالایی برخوردار است.

سهولت سرمایه گذاری : سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت امید انصار بسیار ساده بوده و نیازی به تحلیل های پیچیده ندارد.

کسب بازدهی بالاتر نسبت به سپرده­های بانکی و پرداخت سود روز شمار: صندوق سرمایه­ گذاری امید انصار به دلیل جمع آوری وجوه از سرمایه‌گذاران، منابع مالی بزرگی در اختیار دارد که قدرت چانه زنی برای دریافت نرخ سود بالاتر در انواع اوراق بهادار با درآمدثابت را فراهم می­‌کند .و به دلیل ماهیت آن، سود روز شمار را برای سرمایه­ گذاران فراهم می­کند که در مقایسه با سود ماه­ شمار بانکی مزیت مهمی تلقی می­‌شود.

 

نحوه سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت امید انصار

قبل از اقدام به سرمایه­‌گذاری لازم است ثبت نام در سامانه سجام www.sejam.ir صورت گیرد.

گام های مورد نیاز برای تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه سجام:

  • وضعیت اولیه (بصورت آنلاین در سامانه سجام)؛
  • تکمیل فرم ها (بصورت آنلاین در سامانه سجام)؛
  • تایید استعلام و دریافت کد پیگیری (بصورت آنلاین در سامانه سجام)؛
  • مراجعه به مراکز احراز هویت (احراز هویت هم بصورت حضوری از طریق مراجعه به مراکز احراز هویت و هم بصورت غیرحضوری از طریق اپلیکیشن سیگنال قابل انجام می­باشد.)؛
  • احراز هویت نزد مراکز احراز هویت؛
  • تایید سهامدار در سجام و دریافت کد پیگیری.*

*حفظ و نگهداری کد پیگیری سجام همواره حائز اهمیت است.

پس از تایید هویت سهامدار در سامانه سجام علاقه‌مندان به خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امید انصار می‌توانند با مراجعه به سامانه امید فاندز www.omidibfunds.ir نسبت به ثبت نام و خرید واحدهای سرمایه‌گذاری اقدام نمایند.

واریز وجه مورد نظر به حساب شماره 1886-828-10309450-1 بنام صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امید انصار نزد بانک سپه (انصار سابق)شعبه میدان ونک شاخص 1886 و یا از طریق واریز آنی(در تارنمای صندق و یا سامانه امیدفاندز).

نکته: حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری در صندوق: 1 واحد و حداکثر آن 2،000،000 واحد است.

 

نحوه خروج از صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امید انصار

دارندگان واحدهای سرمایه­ گذاری می‌توانند با ورود به سامانه امید فاندز نسبت به ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری اقدام نمایند.

سرمایه‌گذاران می‌توانند از روز شنبه الی چهارشنبه به غیر از ایام تعطیل رسمی نسبت به صدور و ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری خود اقدام نمایند. در صورت بروز هرگونه مشکل با واحد ارتباط مشتریان (CRM)صندوق به شماره  54906 داخلی 1 تماس حاصل نمایند و یا از طریق واتساپ به شماره 09912705470 پیام دهند تا همکاران واحد ارتباط با مشتریان (CRM) دراسرع وقت پاسخگو باشند.

قیمت ابطال یک واحد صندوق سرمایه‌گذاری چگونه تعیین می‌شود؟

مبنای محاسبه قیمت ابطال واحد سرمایه‌‌گذاری، روز کاری ارائه درخواست ابطال خواهد بود. مبلغ ابطال واحد های سرمایه­گذاری طی مدت تعیین‌شده در امیدنامه و اساس‌نامه صندوق‌ها از تاریخ درخواست ابطال (2 روز کاری) به حسابی که سرمایه‌‌گذار معرفی کرده است، واریز خواهد شد. در صورتی که سرمایه‌گذار بخشی از واحدهای سرمایه‌گذاری خود را ابطال کند، برای بخش باقی مانده گواهی سرمایه‌گذاری جدید صادر خواهد شد .

 

نکات مهم درباره سرمایه گذاری در صندوق های بادرآمدثابت

برای داشتن یک سرمایه‌گذاری مطمئن، لازم است سرمایه­گذار ابتدا اهداف و نیازهای خود را مشخص نماید. کسانی که نمی‌توانند درباره سرمایه خود ریسک بپذیرند، بهتر است صندوق‌های بادرآمد ثابت را انتخاب کنند و کسانی که به سود صندوق نیاز دارند، باید موردی را در نظر بگیرند که به‌صورت دوره‌ای سود پرداخت می‌کند.  صندوق امید انصار از این دو ویژگی برخوردار است. اگر سرعت نقدشوندگی برای شخص اهمیت دارد، بهتر است صندوق‌های ETF را انتخاب نماید و اگر قابلیت ریسک‌پذیری بالایی باشد، صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام می‌توانند سود بیشتری متناسب با ریسک را نصیب ایشان نماید.

وقتی سرمایه­گذار نوع صندوق متناسب با نیازخود را پیدا کرد، باید مجموعه­ای را بیابد که طبق مدل موردنظر خود فعالیت می­کند. مرجع اصلی برای این کار، سایت شرکت فناوری بورس ایران است که اطلاعات کاملی را درباره همه صندوق­های فعال در اختیارشان قرار می­دهد. قبل از انتخاب صندوق، باید اساسنامه و امیدنامه و سابقه و تاریخچه فعالیت آن مورد بررسی قرارگیرد. همچنین لازم است گزارش‌های مربوط به میزان بازدهی فعلی و بازدهی پیش‌بینی‌شده را در نظر بگیرد تا بتواند دیدی کلی از نحوه عملکرد آن به دست آورد.

نکته مهم دیگر، ضرورت سرمایه‌گذاری در چند نوع صندوق است؛ کاری که اصطلاحاً به آن تشکیل پرتفوی گفته می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دارایی‌های مختلف و در نتیجه میزان ریسک‌های مختلفی دارند. برای رسیدن به سطح تعادل میان ریسک و سود دریافتی، بهتر است یک پرتفوی یا سبد سرمایه‌گذاری ایجاد گردد که از واحدهای انواع صندوق‌های مختلف تشکیل می‌شود. این کار از طرفی ریسک سرمایه‌گذاری افراد را پوشش می‌دهد و از طرف دیگر شامل سود ماهانه می‌شود.لذا، در کنار صندوق امید انصار، سرمایه­گذاری در صندوق گنجینه امید ایرانیان تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه امید(سهامی عام) توصیه می­ شود.

 

اهداف صندوق

هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است؛ با توجه به پذیرش ریسک موردقبول، تلاش می‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران گردد. انباشته‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد: اولاً هزینه بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد. ثانیاً، صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، كلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و كوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. ثالثا،ً امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذ‌اری کاهش می‌یابد.

نصاب دارایی ها در صندوق های سرمایه گذاری مشترک در سهام

بروشور معرفی صندوق