داشتن قدرت نقدشوندگی

دسته بندی اخبار بورس

کاظم بهبودی، مدیرمالی صندوقهای سرمایه گذاری تأمین سرمایه امید درمورد عملکرد صندوق سرمایه گذاری زرافشان امید ایرانیان به هفته نامه بورس گفت:

صندوق سرمایه گذاری پشتوانه سکه طلای زرافشان امید ایرانیان به عنوان دومین صندوق طلای بازار سرمایه کشور در آبان ماه سال 1396 با دریافت مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار شروع به فعالیت کرد. با توجه به این موضوع که عملکرد صندوقهای سرمایه گذاری رابطه مستقیم با ارزش دارایی های موجود در پرتفوی صندوقها و نحوه مدیریت آنها دارد، صندوق زرافشان همواره برای افزایش ثروت سرمایه گذاران در تلاش بوده و با بهینه سازی عملکرد تاکنون بازدهی معادل 415 درصد داشته است.
در بازار سرمایه،  «زر» صندوق زرافشان با نماد (ETF) وی ادامه داد: قابل معامله بودن امکان سرمایه گذاری آسان در بازار طلا را برای آحاد جامعه از طریق سیستم معاملات آنلاین کارگزاری ها، فراهم کرده است. سرمایه گذاری در صندوق طلا نسبت به نگهداری
دارایی فیزیکی طلا مزایایی از جمله سهولت در خرید و فروش با امکان سرمایه کمتر و همچنین امنیت بالا در خصوص معامله و نگهداری را دارد. شفافیت و ارائه به موقع اطلاعات و فعالیت تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و وجود ارکان حسابرس و متولی از دیگر مزایای صندوق است. همچنین وجود رکن بازارگردان در صندوق زرافشان به نقدشوندگی واحدهای سرمایه گذاران کمک شایانی می کند و داشتن واحدهای صندوق زرافشان در پرتفوی سرمایه گذاری، علاوه بر قدرت نقدشوندگی مناسب در زمان تغییر در ترکیب پرتفوی، می تواند موجب تنوع در سبد سرمایه گذاری و در نتیجه کاهش ریسک سرمایه گذاری شود.
لازم به ذکر است، با توجه به قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید معاملات واحدهای صندوق دارای معافیت مالیاتی است.
بهبودی افزود: ارزش صندوق زرافشان معادل 3.600 میلیارد ريال برابر با 15 درصد بازار است. با افزایش فعالیت صندوق های طلا به گسترش بازار معاملات و عمق بازار کمک شده و در نتیجه قیمت گذاری به صورت شفاف و برمبنای عرضه و تقاضا بوده و از قیمت گذاری دستوری اجتناب می شود.

نظرات کاربران