حمایت حقوقی ها، موجب ثبات روند صعودی خواهد شد.

دسته بندی اخبار

عبداله دریابر معاون خدمات مالی شرکت تأمین سرمایه امید در گفت و گو با خبرگزاری سنا: همانگونه که از معاملات امروز بازار سرمایه نیز مشهود بود، حمایت های خوبی توسط اشخاصی حقوقی از سهام بزرگ بازار صورت پذیرفت که منطقاً این حمایت ها برای اطمینان بخشی به سرمایه گذاران خرد کاملاً ضروری بود.

عبدالله دریابر، معاون خدمات مالی شرکت تأمین سرمایه امید در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، در خصوص روند معاملات در دو جلسه معاملاتی اخیر بیان داشت: فشار فروشی که در دو هفته گذشته در بازار سرمایه حاکم بود، باعث جذاب شدن قیمت بسیاری از سهام شرکت­ها شده است. به نظر می­رسد چنانچه این حمایت­ها در معاملات امروز و فردا با حجم قابل قبول ۱۵ هزار میلیارد تومانی حاکم باشد، ترس و هیجانات سرمایه­ گذاران خرد کاسته شده و روند بازار به روند طبیعی و منطقی بازگردد و از هفته آتی روند صعودی بازار مجددا شکل گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: به سهامداران توصیه می شود از معاملات شتابزده و هیجانی پرهیز کنند و گزارش ­های مالی شرکت­ ها را رصد کنند. عوامل بنیادی همانند نرخ ارز نیمایی و قیمت­های جهانی محصولات که آثار آن در گزارش فروش تیر و مرداد شرکت­ها مشهود است را با دقت بررسی کنند. با توجه به ارزندگی بسیاری از شرکت­ها، به نظر می­رسد فرصت خرید پلکانی سهام فرا رسیده است.

دریابر در ادامه با ارائه پیش بینی نسبت به روزهای آتی بازار اظهار داشت: بسیاری از فروش­ های چند روز اخیر ناشی از ترس و هیجان کاذب بوده است و با افزایش خرید حقوقی­ ها، اعتماد مجدد سرمایه­ گذاران خرد به بازار سرمایه جلب خواهد شد و بسیاری از اشخاص حقیقی مجدداً وارد بازار خواهند شد.

وی ادامه داد:  روند بازار پس از فروکش کردن هیجات اخیر، صعودی خواهد بود. موضوع مهم دیگر نقش پررنگ حقوقی ­ها در مواقع خاص است که آن را در بازار نمی­توان نادیده گرفت، لیکن در میان مدت سرمایه­ گذاران خرد، نقش بسزایی خواهند داشت. همانگونه که آمارها نیز نشان­ می­دهند شاهد افزایش تعداد سهامداران حقیقی در بازار سرمایه هستم و با فعال شدن تعداد زیادی از این اشخاص، به تدریج سهامداران حقیقی نقش اصلی این بازار را بر عهده خواهند گرفت.

نظرات کاربران